Vilken katastrofmorgon vi har haft Charlie och jag.

Jag släppte ut honom som vanligt på baksidan för morgonkissen medans mitt kaffe rann igenom och han hann bara komma utanför altan så började han stormskälla. Jag trodde grannen hängt ut en filt igen ( de hade gjort det häromdagen och han blev smått vansinnig för att han inte kom åt att undersöka det fladdrande hotet) men den här gången var det ingen tvätt....Det var en igelkotte...flera gånger försökte jag dra honom därifrån för jag vill ha kvar kottarna på tomten med tanke på våra mördarsniglar, men han sprang tillbaka hela tiden och till slut så stack han fram nosen för långt vilken naturligtvis resulterade i att det gjorde ont...och det gjorde ju honom varken lugnare eller fick honom att förstå att han skulle gå därifrån. Nej då, gjorde du illa mig så ska jag göra illa dig sa han och bet naturligtvis i kotten....då blev ju hans hönsmamma (alltså jag) smått hysterisk och tog honom i örat och släpade in honom.
Ut för att kolla om den stackars kotten överlevt och det hade han. Charlie låg kvar i korgen där han blivit platsad och hade en massa skum i munnen....ännu mera hönsmamma, tänk om han blev sjuk, han kunde ju vara överkänslig eller nåt....torkade rent skummet, kände på läppar och kollade tungan, inga taggar där och ingen reaktion över att han skulle ha ont.
Ut igen och gav den stackars kotten lite kattmat och in till Charlie igen. Han låg bara och såg lite skamsen ut ungefär som han ville säga...det var han som gjorde illa först...

När sedan kotten inte var synlig längre hade hönsmamman lugnat ner sig lite grand och det blev en runda på tomten med Charlie, men kopplad denna gången och ingen kotte syntes till. Hoppas han kommer tillbaka ikväll för jag ska ställa ut mat till honom (eller henne) så vi får behålla henne i närheten.

Igår var jag över till kära grannen Lena och fick en massa blommor och två vinbärs buskar så idag blir det trädgård för hela slanten, i alla fall efter att brödbaket är avklarat. Lite avlämningsövningar ska vi ha min lilla kottejägare och jag också och så är det yoga ikväll, precis vad jag behöver just nu.
Men nu tillbaka till brödbaket.

Var rädda om varandra.

1 kommentar:

Wivi sa...

Oj vilken "cirkus". Tur att de klarade sig båda två och hoppas kotten kommer tillbaka.
Kram