Titta det snöar, titta det snöar...allting är vitt vitt vitt.....

och det är så vackert...
I morse  när jag vaknade var det alldeles vitt ute..det har kommit i alla fall 2 dm snö i natt och det fortsätter falla.
Ja, jag vet...det är inte alla som är så glada åt snön som jag är...Janne är en av dem. Han gillar inte att köra i halka men han förstår i alla fall min glädje över att snön faller...att det blir ljusare ute...att man får lite mera julstämning...att allt är så fantastiskt vackert.

Äntligen lite vinter och kanske, kanske kan vi hoppas på en vit jul.

När grannfrun var över igår så både handlade hon lite, gjorde beställning på 8 namnade handdukar till julklappar och lämnade in ett par byxor för fållning så ni vet vad jag gör idag...och sedan ska ju diskdukarna broderas färdigt så de kommer iväg som julkort också.

Men först en kopp kaffe till och sedan är det dags att dra igång maskinen.

Jag ska nog göra Janne glad och skotta gången upp till huset också.

Ha en underbar dag mina vänner.

2 kommentarer:

Inger sa...

Fniss, ja jag är oxå glad åt snön, maken är desto mer usch o blä åt det vita. Lilla Larsson (katten) är sådär, såg att hon lekte hej vilt i går i snön. Men idag är hon inte lika glad åt den. Jag inbillar mig att snön är bra för trädgården, o kanske att de elaka fästingarna o mördarsniglarna, fryser, så det innte blir så stora till antalet i vår.

Nu ska det broderas diskdukar.

Ha det gott.

Kram Inger

Ps. Inte många dagar kvar nu innan Charlie kommer, å vad spännande.

Uttan sa...

Ja nog har det kommit snö....Massor.
-Nu räcker Det!!!!!

Har Du något broderi med en dator????
Jag har lite huvud bry.Det skulle vara ett Tv spel eller en dator på handduken vi ska sy.

Ha det Gott!
Kram!