Igår var jag lite deppig

för jag trodde de skulle ringa och be mig komma och jobba...men inte då. Jag är så trött på att vara timvikarie...alltid denna oro, ska de ringa, ska jag få jobba idag/inatt? Visst är det skönt att man kan välja när man ska jobba men jag vill ju inte var ledig hur mycket som helst.
Jag vet att jag är en bra undersköterska, att jag är omtyckt av både brukare och de jag arbetar med men ändå blir det ingen tjänst...inte ens ett vikariat...kanske fjäskar jag för chefen för lite...

Ja nog om det nu ska jag inte gnälla mer men det är skönt att få gnälla av sig ibland. Men jag är trött på att vara timvikarie så jag funderar mer och mer på att starta eget istället. Jag är ju bra på att sy, jag älskar att sy så den biten är inga problem...men det är så mycket om och men runtomkring det hela som ska fungera också. Funderar på att starta Syverkstan och samtidigt sälja lite tyg, det kan ju vara en variant...ja jag får nog fundera lite till tror jag.

Men idag har jag påbörjat beställningen på kaffefilterhållaren som jag fick tidigare via min hemsida. Hon har ju beställt två stycken så det är jättekul.
Så det kanske är detta som är starten på min verksamhet, man vet ju aldrig.

Jag har slutfört lite saker idag med bl a två uppsättningar med grytlappar












och en grytlapp som blev fel i måtten resulterade i ett grytunderlägg. Broderierna på grytlapparna och underlägget kommer ifrån Linnéa Fredriksson http://www.linneartline.com/
















Jag har även sytt färdigt en duk till köksbordet som matchar min löpare, lite tygförändringar blev det men jag tycker denna är bättre än löparen, i färgerna alltså. Mönster från PW Quilt.
















Ja det var allt jag hade att visa idag mina vänner så nu ska jag krypa i säng och få min skönhetssömn så jag orkar fortsätta sy i morgon

Natti natti

Inga kommentarer: