Bråttom, fort och den stora dagen

Oj så fort tiden har gått. Hinner inte med alls känns det som. Jag har jobbat ett par nätter och ligger lite efter i julklapps sömnaden. Men det hinns nog med ändå tror jag.
Men tänk om man ändå kunde lära sig att lyssna på kroppen...jag påbörjade två förkläden igår som ska bli julklappar (kan inte säga till vem för de kanske läser mig blogg) och när jag skulle sy infordringarna så skriker hela kroppen "fel, fel, fel" och åndå så fortsätter jag att sy...och självklart var det fel för infordringarna skulle byta plats så det var bara att använda sömmerskans bästa vän...sprätten alltså.

Vi har julpyntat här hemma och har bara granen kvar att klä och den ska vi ta hand om idag. Den öppna spisen är fullbelamrad med blockljus och tomtar...vi har ju inte test eldat i den ännu och kaminen får vänta ett tag innan den beställs så det blev ljus i den i stället. Ska fota när vi tänt dem så får ni se så fint det blev.

Idag är det den stora dagen...vi ska hämta hem Charlie...äntligen...det är pirrigt, spännande och ljuvligt...har längtat så mycket men det var också mer än 12 år sedan vi hade en valp så det är jättepirrigt...och hur ska katterna reagera...det är nog det mest spännande tror jag.

Just ja...och så är jag utan data igen...sitter nu vid Jannes data och skriver. När min hela tiden stängde ner, programmen låste sig, datan låste sig och en massa andra konstigheter så tröttnade jag och lämnade tillbaka min laptop. Nu har vi beställt en stationär data men en rejäl skärm till Syverkstan. Det kommer att bli lite trångt innan det är ombyggt så jag får plats med databordet men det får jag väl stå ut med....det kan ju bara bli bättre.

Nu ska jag dricka ur mitt morgonkaffe och se om jag hinner sy lite innan pannan givit så mycket varmvatten så man kan duscha.

Ha en underbar fjärde advent kära vänner

1 kommentar:

Uttan sa...

Å har Ni hämtat lill killen såååååå roligt.
Grattis hoppas det kommer att gå bra.
Då blir det nog en spännande natt också.

Ja att ha bråttom och sy brukar aldrig bli bra men men....

Hoppas få se lite mer bilder på den lille snart ;o)

Sköt om Er!
Kram!