Äntligen lite snö

ja det har äntligen kommit lite snö. Nu har vi några grader kallt och lite vitt på marken. Och det passade perfekt till igår när det var 3:e advent och Lucia samtidigt. Undrar hur ofta det infaller?

Jag sov till 15.30 igår...det var längesedan jag kunnat sova så länge efter nattjobb men så var det 4 nätter efter varandra så det kan ju vara en förklaring. Det kändes lite konstigt att tända det tredje adventsljuset först på eftermiddagen men det gick ju det också.

Vi var ner på stan igår och tittade på Luciakröningen och tåget...det var så vackert. Sedan åkte vi hem och åt en mycket sen middag...

Men jag har hunnit med att shoppa lite tyger....kunde ju inte låta bli när Lappelise hade så mycket vackra tyger och så bra erbjudande...att jag sedan fick 5 st lotter med gjorde ju inte saken sämre...kanske jag kan vinna något denna gången.
Det blev lite mera tyger än vad jag hade tänkt från början men tyg isolerar och eftersom min syverkstad ligger i källaren så tycker jag det är bra att ha tyg som värmer....visst är de vackra mina nya tyger


Sedan har jag lyckats få färdigt grytlapparna som storasyster beställde när hon var här. Jag hoppas hon ska bli nöjd med dem


När jag sydde löparen från senaste mönstret från PW Quiltklubb så räknade jag fel och det blev några hjärtan över. De blev till 6 st kaffemuggsunderlägg och är jättesöta. Dessa måste jag absolut sy flera av för de var så roliga men då blir det i andra tyger än jultyger



Idag kommer grannfrun över för hon ville titta lite på vad jag syr för något och eventuellt köpa lite julklappar...jättekul men innan dess ska jag hinna med att brodera lite handdukar som är julklappar och brodera några disktrasor som jag ska skicka som julkort till vänner och bekanta.
Så det blir full fart i syverkstan idag


1 kommentar:

Inger sa...

Hihi, vad härligt med tyg, hoppas du vinner något. Jätteläckra grytisar.

Kram Inger