Igår var ingen bra dag för mig

för vad jag än gjorde så blev allt fel. Väskan som jag håller på med och som jag trodde mig nästan vara färdig med blev fel så det var bara att sätta igång och sprätta...jag hatar att sprätta.
Äppelmosen blev för lös så när jag körde den i passertillsatsen så sprutade det mos över halva köket. "Har man inte jobb så får man skaffa sig" brukade min älskade mormor säga.
Men nu kan det inte gå fel något mer sa maken när han kom hem och hjälpte mig städa köket. Men jo då det kunde det visst. Rotfrukterna som vi skulle ha till rotmosen kokade tort och blev nästan brända. Tack och lov så gick det att rädda dem så det blev middag igår i alla fall.

Så denna dag kan helt enkelt inte bli fel. För att gardera mig så har jag lagt in några trevliga (tycker jag i alla fall) bilder här nedan.

Den här klematisen växer på vårt trappräcke vid ytterdörren. Jag trodde först innan den blommade att det var en vanlig blå alpklematis och sådana har vi ett överflöd av på tomten redan. Jag såg att det inte var men Jackmani för bladen var mindre. Ni kan förstå min glädje när det visade sig vara denna...jag tror det är en Skogsklematis och en sådan skulle vi köpa för att plantera vid stammen på en hög tall som vi har på tomten. Så nu behöver vi inte köpa en utan har en redan och visst är hon vacker. Med rätt placering och vård tror jag hon kan blomma väldigt flitigt.


Denna lilla sötnos fick vi av våra förra grannar i lördags när de helt överraskande kom från Eskilstuna och fikade. Visst är han rar...det finns tre stycken till har jag fått reda på och naturligtvis vill ha ha dem alla tre...de ska stå i rabatterna och vakta mina blommor.
Jag har inte döpt honom ännu...kanske ska jag kalla honom Jan-Åke efter grannen men namnet känns inte helt rätt. Har du något förslag på namn kanske?



Idag ska jag försöka få ihop min väska i alla fall. Jag vill ju ha den klar tills ikväll. Och varför just ikväll. Jo jag ska gå introduktion på ett korttidsboende här i stan så att jag sedan kan jobba som timvikarie där. Det är denna natt och torsdag natt som gäller. Sedan har jag två kvällar i nästa vecka som också blir introduktion. Så håll tummarna kära vänner att det går bra, att jag trivs och att jag får jobba massor.

2 kommentarer:

Uttan sa...

Oj vilken dag!!!!
Så där kan det vara ibland vissa dagar undrar man om man verkligen skulle ha stigit ur sängen.
Klart han ska hete Jan-Åke.
Var har de fått tag i den söta lilla tomten? jag e lite galen i trädgårdstomtar.
Lycka till med väskan!
Kram!

Inger sa...

Vilken sötnos klematisen, är det sommer snow?
O tomten är jättegullig. Lycka till med introt till jobbet.

Kram Inger i Segeltorp