Hösten är här

i alla fall enligt almanackan men det känns inte som höst tycker jag. Det är så varm och skönt om dagarna. Solen skiner fortfarande starkt och även om det är kallt om nätterna så har vi inte haft någon frost här i Hummelsta ännu....tack och lov.

Min Rosa Rabatt har fått lite tillökning av en perenn Ljung och en rosa Höstaster, det blev så fint. Så satte jag ner några rosa krokus och Violtulpaner (tror jag de heter) de är små bara 10 cm höga så det ska bli spännande och se om de kommer att trivas i rabatten, det är inte allför mycket sol där innan vi har tagit ner lite träd på tomten.

Jag har börjat sy nio-rutor...åh så roligt det är och så fort det går. Just nu håller jag på med en löpare och en liten fyrkantig duk som en väninna har beställt. Den går i ljusgrönt och lila så det blir lite vårlig Håller också på att quilta min Mormor Favorit...jisses inte trodde jag att en så enkel quiltning kunde vara så jobbig men nu är mer än hälften klart och sedan är det bara luckekanten kvar.
Det visar sig sedan om jag får ha den ifred för Sotis. Hon tog ju min mosaikquilt till sin så snart den var klar. Blicken sa att "den här är min matte så den kan du glömma" Hon ligger på den i soffan varje kväll när hon kommer in så det är verkligen hennes...hon fyllde 7 år igår min vackra flicka.

Idag ska jag fortsätta quilta Mormor Favorit och baka lite lingonlimpa på surdeg. Ikväll är det dags för andra besöket på mönsterkonstruktionskursen i Uppsala så jag hoppas hinna få ihop ett mönster också innan jag ska iväg ikväll.

Inga kommentarer: