Rökfri - första dagen

och den har gått över förväntan tycker jag. Det var lite jobbigt i morse, jag som är van vid att efter frukost gå runt och skrota, ner och ta ett bloss, dricka mera kaffe, ner och ta ett bloss, fortsätta och skrota och så vidare...jag vad ska man göra istället. På med kläderna och ta en långrunda med Charlie var vad jag gjorde.
Han var jätteduktig så han kände nog på sig att det gällde att vara extra snäll så här första dagen mamma var rökfri.
Sedan blev det trädgårdsarbete i två timmar och lite träning med Charlie på tomten.

I eftermiddag har symaskinen gått varm. Jag har sytt färdig en väska och påbörjat en ny duk. Efter middagen skrek mina nikotinkoppar rejält (det är nikotinkopparna som kidnappat min hjärna när jag började röka), de vrålade i högan sky efter "godis" men de fick nöja sig med en nicotinsugpastill, extra vatten och en Vicks blå...ja det fungerade i alla fall...de lugnade ner sig.

Och de håller sig lugna så länge jag sitter vid symaskinen i alla fall. Så nu ska jag sy en stund till innan det är tv-dags.

Idag är första dagen i resten av mitt nya liv. Mitt nya liv som icke rökare

5 kommentarer:

Anita;s Hobbyhörna sa...

Har du väl bestämt dig så kommer det att gå bra. Så kämpa på. Jag har firat 1år utan röka . Så jag önskar dig LYCKAA TILL.

Carmen sa...

Så duktig du är!!! Jag skulle också behöva göra samma sak men jag avvaktar lite till.
Lycka till!
Kram Carmen

Wivi sa...

Lycka till med resten av ditt rökfria liv. Jag slutade för 31 år sedan och det var bland det bästa jag gjort. Gjorde uppehåll med kaffedrickandet några veckor också.
Kram

Gittans Pysselsida sa...

Gratulerar till det beslutet...det kommer att gå jättebra!
Kram Inga

elis abet sa...

Grattis till ditt beslut.Jobbigt i början-kan jag tänka, men dessto bättre sedan
HÄlsn ELisabet i Järfälla