Rökfri - dag 6 och 7

Idag har jag varit rökfri i en hel vecka. Hipp hurra vad jag är bra och bra känns det verkligen. Kan inte fatta att det gått en hel vecka redan och ändå känns det som längre tid än så.
Gårdagen var inte den bästa...då kom abstinensen...eller snarare humöret. Trodde nog att det skulle komma mycket tidigare men jag antar att efter 6 dagar så börjar det försvinna en massa gifter ur kroppen även om man fyller på nikotinförrådet med hjälp av plåster och sugtabletter.
Jag var nerstämt, deprimerad och irriterad som sjutton. Det enda som kändes bra igår var promenaderna med Charlie. Vi har äntligen kommit så långt att jag kan släppa honom lös på vissa sträckor på våra små svängar....underbart.
Janne fick en släng av humöret igår också...och som tröst för min deppighet kom han hem med en ny blomma att ställa på köksbordet.

Dagen idag började inte så bra...dåligt humör på morgonsvängen som sedan gick över när Charlie fick springa lös och var jätteduktig att inte springa för långt bort.
Sedan kom kära grannen Lena över och vi fortsatte att sy på våra plånböcker (som nu nästan är färdiga) och då släppte humöret och sedan dess har det varit på topp.
Resten av dagen har jag spenderat i syverkstan. Plånboken är färdig förutom kanten som ska handsys, adventslöpare har också handsömnad kvar på kanten och nu har jag börjat med nya bordstabletter till köket. Det blir vintriga motiv för skulle vi inte få någon snö i år så får jag titta på bordstabletterna och nöja mig med det.

I morgon är det arbete som gäller igen och jag jobbar ända tills på tisdag innan jag är ledig igen så symaskinerna får nog vila lite grand då.

2 kommentarer:

Wivi sa...

Hurra!
Jag håller tummarna för din fortsatta rökfria levnad.
Kram

Cecilia Arnqvist sa...

Grattis till en vecka med rökfrihet. Lycka till i fortsättningen!