Rökfri - dag 12

Ja tänk att jag varit rökfri i 12 dagar redan, nästan 2 veckor med andra ord. Det känns otroligt faktiskt.
Jag har fått så mycket stöd, uppmuntran, gratulationer och annat från så många människor. Både sådana jag känner och har träffat och så alla mina "nätvänner" som jag bara träffat en del av...Stort tack till er alla för alla uppmuntrande ord jag får under resans gång.

Humöret har gått upp och ner under ett par dagar men det som förvånar mig mest är att det går väldigt bra att jobba...jag trodde nog att humöret skulle vara värre än vad det har varit men det har gått jättebra.

Jag har lärt mig massor också...bl a det att ta mina lunga långa mornar när jag är ledig inte är en bra idé för då kommer röksuget. Så det är lika bra att direkt efter frukosten slänga på sig ytterplaggen över pyjamasen och ta en promenad med Charlie för att sedan dricka kaffe och läsa tidningen. För kaffe kan jag bara inte vara utan trots att jag inte röker längre.

Vad skönt det känns att säga det " Jag röker inte längre" "Jag är en ickerökare" "Jag har slutat röka"...
Och det är skönt också för trots att jag saknar "de onämnbara" så har jag blivit mycket lugnare...i alla fall vissa dagar.

Och jag får mycket mera gjort i syrummet nu när jag inte måsta avbryta för att ta ett bloss.
Så snart kan jag säkert visa upp något färdigsytt i samband med att jag pratar om min "sluta röka resa"

1 kommentar:

Wivi sa...

Heja, heja! Bra jobbat!
Kram