Rökfri - andra dagen. Syfestival

Måste ju få säga att även andra dagen gått över förväntan men visst har nikotinkopparna skrikigt högt idag med. Bl a när jag skulle åka hem från Syfestivalen och kom ut och på väg till bilen....man tänder ju alltid en cigarett när man kommer ut...så de gapade i högan sky men fick nöja sig med en Vicks Blå. Det känns bra att inte röka i bilen...jag menar jag saknar inte det så mycket som jag trodde jag skulle göra. Även efter pizzainköpet på vägen hem så skrek nikotinkopparna efter godis och då insåg jag hur många cigaretter jag rökt när jag egentligen behövt äta något för det har inte blivit så mycket mat idag. Bara en rejäl smörgås och en kopp kaffe till lunch.

Desto mer shoppande blev det på syfestivalen. När jag kom dit gick jag först runt alla montrarna och tittade. När jag gått ett helt var hittade jag Lisa från LG Sömnad så det blev inhandlat lite spets, resås och ett underbart bomullstyg till flera par trosor


Och självklart blev det en massa annnat handlat också men bara tyg och ett mönster denna gången.



Jag var även till Mias Quiltbod´s monter och provade på att fläta med band, tror det kallas japans vikteknik. Det var verkligen roligt och det ska jag fortsätta med.

Denna lilla färdigflätade bit ska bli ett grytunderlägg har jag tänkt mig. Lite lyxigt kanske men även grytorna kan ju behöva lite lyx.

Så min andra rökfria dag var även den ganska bra. Och jag har insett att jag troligen även kommer att dra ner på kaffedrickandet i samband med detta...inte så dumt att spara några kronor där också.

Inga kommentarer: