Vardagslydnad del 5 och 6

Ja så var då vardagslydnadskursen avslutat för säsongen men det blir en fortsättning till våren för Charlie och mig. Det har gått väldigt bra tycker jag även om han har fått för sig att när vi åker dit på måndagar så är det inte träning utan fritt fram för lek och att jaga tikar...(fy sjutton för hormonstinna killar)

Den femte kursträffen i vardagslydnad fick Husse ta hand om eftersom jag jobbade och de hade träning på Rallylydnad. Det hade gått jättebra sa Janne, han fick fin kontakt med Charlie och de gick banan ett par gånger. En följd av det hela var att Janne nu visar lite mera intresse för att träna med Charlie, i alla fall på hemmaplanen, han tycker fortfarande om att åka på kurs med honom. Men man får vara glad för det lilla.

Sista gången på kursen, i torsdags, hade vi avslutning och skulle träna på olika saker. Bla att gå slalom mellan och hoppa igenom däck. Att hoppa igenom ett däck har Charlie aldrig gjort förrut...han vill hellre morra och bita i dem. Vi kunde inte ha honom helt lös eftersom Börje var med denna gången. Börje är en hane, lite yngre än Charlie, som ser ut som en förväxt boxer (jag vet alltså inte vad det är för ras) men i mina ögon är han en lugn och cool kille....i Charlies ögon är han en konkurrent om att vara Kung på kursen, något som Charlie fått för sig att han är. Med andra ord.....de tål inte varandra, så vi gjorde övningarna med koppel på och det gick bra.

Charlie hoppade genom däcken, han for igenom tunnlar, han balanserade liggande på en stock
och mycket andra roliga saker. En av övningarna var att han skulle söka mig när jag hade gömt mig. Men när kursledaren släppte honom och sa åt honom att söka matte så drog han ner till Agilitygänget en sväng för att busa. Han följde snällt med henne tillbaka och satte sig i skogen och gjorde en rejäl hög innan han kom på "ja visst ja, jag skulle söka upp matte också" och när han väl hittade mig liggades på presseningen så var det inte läskigt alls att den prasslade utan bara vild glädje över att hitta mig. Det kändes underbart.

Vi fick ett fint kursdiplom med en bild när Charlie och jag tränade lite grand. Och vi har bestämt oss för att fortsätta på måndagarnas drop in träning hela säsongen när jag inte jobbar. Och till våren tar vi en ny kurs men jobbar hemma under vintern. Min vackra prins och jag.

Inga kommentarer: