Vardagslydnad del 4

och idag skulle vi lägga spår så hundarna skulle få spåra....inte lätt att spåra med en matte som inte hittar ut ur skogen när hon ska lägga spår tänkte nog Charlie.
Tre gånger fick jag gå tillbaka och göra ett nytt försök att komma ut ur skogen men icke sa nicke...inte sjutton hittade jag ut inte...så jag gav upp.!!!!!
Det slutade med att gruppledaren la spåret och sedan blev det en lång stunds väntan innan det var vår tur...meningen var att hundarna skulle slappna av när det var väntetid men inte Charlie inte...han laddade för fullt...bl a med att rulla sig i allt han hittade så jag hade en brun golden med mig i spåret när det väl var dags....och då gick det undan med en rasande fart.
Han är väldigt duktig på att spåra min kille....han far fram som ett skålla troll i skogen med matte hängades i kopplet som en vante efter...och när matte for omkull med ett skrik kom han snällt tillbaka och kollade läget.
"Du lever! Ok då kör vi igen" så jag hann knappt upp på fötterna innan han hittade spåret igen och drog järnet, till slut släppte jag kopplet....belöningen hoppade han över och skaffade sig en egen...nämligen raka spåret ner i sjön...men det var han värd min vackra kille.

När vi sedan kom hem så var det dags för bad...i dusch kabinen....av någon anledning är det inte Charlies favorit längre...så det blev en stunds stökande innan jag fick honom ren och torkad.
Upp i vardagsrummet med en massa handdukar för att torka mera....och matte glömmer naturligtvis bort att han blir jätte kissnödig av att bada...så han kissar på soffan....*suck*. Släpps ut medans matte torkar golvet och lägger sig att rulla i leran....störtskönt att rulla när man är våt...så lagom skönt när matte släpar in honom i duschkabinen igen (denna gång på övervåningen) och duschar honom en gång till.

Sen middag och sedan raka spåret till altandörren men den här gången var matte snabb med kopplet så det blev en koppelrunda på tomten.....och en lååååååång kiss.

Men nu är denna torsdag avklarad och den kommer inte igen.....jag vet att jag har en kille som kommer att sova mycket, mycket i morgon....och det har han förtjänat.

Inga kommentarer: