Nu är toppen till min Scrappy Happy färdig

Har bestämt mig för att det ska bli en mysquilt till mor och far. De behöver något varmt och vackert på äldre dagar alltså kommer jag att använda fleece som baksidan.
Däremot tycker jag att den är lite liten....39x52" så hur gör jag den större.
Har ett vinrött Moda Marble Swirl som jag tror skulle passa bra som extra bred bård. Men kan man ha bredare bård uppe och nere och smalare på sidorna? Eller ser det jättekonstigt ut månne?
Sedan är det då quiltningen....funderade ett tag på att quilta stora blommor i varje block men tror det kanske blir snyggare med cirklar som går i varandra...eller? Hur tätt måste man egentligen quilta en mysquilt?

3 kommentarer:

elis abet sa...

Bård låter bra,tycker jag.Jag skulle kanske gjort en liten på 1 inch först och en liten bredare efter den,quiltningen är jag dålig på, så det vågar jag inte ge nåt förslag.
toppen är sååå fin tycker Elisabet i Järfälla

Angelica sa...

Super snygg bård,först en smal bård sen en bredare smalare på sidorna funkar. Kvilta cirklar som går ihop i varandra. Angelica i Gammelstad

lisailysekil sa...

Ditt täcke blev så fint.Har just sytt ihop mitt också och jag sydde faktiskt till 3 extra block på längden(mönster i samma storlek finns ju sen många år tillbaka på samma hemsida).Innan dess så var jag också inne på att lägga till el ev göra bredare kant upp-och nertill.Det har jag gjort på tidigare kviltar och det blev jättebra.Hälsn fr Lisa i Lysekil