Vi har träffat Charlie

och det var helt underbart. Vi kom dit vid 12-tiden och möttes av massor av hundskall. När man tittade kändes det som om det fanns Golden överallt men det visade sig senare att de hade "bara" 8 stycken vuxna hundar.

Vi gick in i valphagen och där fanns de....7 stycken små "korvar" för alla Golden valpar ser ut som små korvar innan de växer till sig. 4 killar och 3 tjejer fanns det. Eftersom vi bestämt oss för en kille så fick tjejerna stanna kvar i hagen medans killarna fick förmånen att följa med till vardagsrummet med oss.

Visst ser de ut som små korvar...*fniss*





Vi hade förmånen att få träffa mamma Beverly...en kort stund kunde hon vara från sina telningar och gå ut en sväng men var snart tillbaka hos oss igen.


Och vi träffade även pappa Cliff som trots sina unga år (han fyllde 2 år för två dagar sedan) är på väg att bli champion. En mycket social och stilig herre

Vi hade också förmånen att få träffa både farmor och mormor som bodde hos uppfödarna, dem har jag dock inget foto på men om du är intresserad av att se bilder från uppfödaren så kommer Charlie från  http://www.caxtons.se/

Efter allt tuggande på skor, byxor, mattfransar och allt vad de hittade så blev de små liven helt slut. De är ju trots allt bara 5 veckor gamla ännu och har inte så mycket energi. Titta noga på nästa bild på valparna så ser du en quilt...det var den första jag sydde och har bilder på hundar och katter...en perfekt gåva till en liten Golden tycker jag.


Så de fick komma tillbaka till sin hage och vila ut sig för ganska snart kom det mera valpköpare som ville träffa dem.

 Men vi bestämde oss för en kille i alla fall. Det var den första valpen som kröp upp i famnen på mig och han är en lite tuffing. Han biter i allt han kommer över och far som ett litet nystan över golvet där det inte ligger några mattor.

Vi gjorde 2 val (efter uppfödarens önskemål) och val 2 var inte fullt så tuff som val 1 men jag hoppas trots allt att vi kommer att få val 1 för jag föll pladask för honom och är upp över öronen förälskad i honom.

Så nu mina vänner önskar jag er en underbar första advent.

Själv ska jag nu krypa upp i soffhörnan och titta på "Eragon" innan jag kryper i säng och drömmer om Charlie.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, vad spännande att vänta på en härlig hundkompis! Jag har också en Charlie som är en blandras mellan långhårig collie och welsh springer spaniel. Honom hittade vi på Blocket för tre år sedan, nu är han sju år och börjar bli lite grå om nosen. Han är en underbar hund, lättlärd men har inte alltid hörapparaten på.
Jag önskar dig all lycka med din Charlie som du väl får före jul?
Kram från Ann-Marie i Frövi

Anette sa...

Lyckliga du som får tillökning med en liten korv. Jag önskar verkligen jag hade fått sitta med där på golvet och bli överöst av dessa goa valpar.

Carmen sa...

Vilka sötnosar!!! :o) Det kommer att kännas som en lååååång väntan innan Charlie kommer hem till er men tiden brukar ju ändå gå ganska fort. Jag har alltid sagt att, skulle vi skaffa hund så hade jag velat ha en Golden. De är ju bara så go´a, även som vuxna. Lycka till med tillökningen!
Kram Carmen i Malmö

Gunilla B. sa...

Hej Nette, vilka underbara bilder, jag blir så sugen. Vi har också haft en golden, världens goaste hund! Greta hette hon.
Lycka till med Charlie!
Gunilla i Norrtälje

Rose-Marie sa...

Helt underbara sötnosar.
Kram Rose-Marie

Uttan sa...

Åååå så roligt ska Ni få en Bebis ;o)

Det är ju en underbar upplevelse att få följa en Golden i sin uppväxt.Våran gamle Manne är Nu en mycket sjävlständig gammal herre och cool.Men också valpig ibland.
Tyvärr så kan han ju inte bo hos oss eftersom jag blev allergisk men vi träffar honom varje dag ändå hos svärföräldrarna.
Saknar valptiden och alla roliga upplevelser.
Önskar Er lycka till!
Jag kan fortfarande komma i håg känslan när Vi väntade på Manne så jag vet precis hur Ni känner det.Stor Lycka!

Ha det gott!
Kram!

Inger sa...

Å Nette vilka goda "korvar", förstår din längtan till den 20:e, vilken fin julklapp.

Tack för titten, det var ljuvliga bilder.

Kram Inger