Jippie - vad jag är glad

Idag fick jag en förfrågan i min mail. Det var en tjej som hade varit inne på min zoominsida där jag har lagt in sådan jag sytt tidigare...hon hade sett de kaffefilterhållar jag sytt som är ett mönster från PW Quiltklubb och hon undrade om jag kunde sy upp några åt henne....så ni kan förstå att jag är glad. Det är min första beställning jag fått på detta viset...jätteroligt och Päivi du ska sträcka på dig för det är ju ditt mönster.

Idag har vi rensat bort de sista löven från gräsmattan och ordnat för fåglarna inför vintern. De har fått solrosfrön i fågelbordet och en stor matare med nötter och några talgbollar till att börja med. Så nu väntar vi bara på att de ska hitta hit. Men grannarna trodde nog vi var lite tokiga som var ute och räfstade löv i regnet.

Sedan har jag sytt förstås.....jag har påbörjat ett förkläde med en tomtegumma med grötskål på. Det blir inte klart idag men så snart det är färdigt ska jag visa en bild.

Nu ska jag fortsätta brodera ett tag till innan det är dags för sängen.

God natt godvänner

1 kommentar:

Inger sa...

Grattis Nette, jättekul du syr ju så fina saker. Håller tummarna att det kommer mer beställningar.

Kram Inger