Idag har jag shoppat!!!

Jag var ut till Österby Quilt där Åsa har öppnat sin butik idag. Jättetrevligt var det och hon hade verkligen plockat in en hel del i butiken. Mycket vackra tyger fanns det att klämma och känna på så det blev lite grand hemhandlat.



Egentligen skulle jag bara ha Pellon, en sorts vadd som är bra för väskor som har klister på ena sidan (den ska jag ha till min Gingham Girls Väska som jag ska sy) och lite Steam-a-seam.
Men hon hade inget Steam-a-seam utan det blev något som  heter Shades SoftFuse som är betydligt mjukare än Fast´n Fused som jag köpte en gång tidigare någon annan stans så det blir spännande att prova på.
Sedan blev det självklart lite tyger...ville ha vintervita tyger med vintermotiv men eftersom hon till att börja med har mest bastyger (förutom batikade tyger som var helt underbara men som jag inte köpte.....denna gången) så blev det lite vita och benvita tygbitar och så hittade jag ett väskmönster som jag inte kunde motstå...så det slank ner det med.

Allt som allt var det ett mycket trevligt besök hos Åsa och hon hade verkligen mycket smått och gott så är du nyfiken kan jag varmt rekommendera ett besök där.

Sedan for jag ut till föräldraskapet som bor i Länna utanför Uppsala...det är ruskigt så fort de blir gamla...drack en massa kaffe och tog en promenad med Maggan (deras hund som är en trevägskorsning mellan Samojed, Siberian Huskey och något mer). Det var trevligt det med.

När jag kom hem så åt vi Tacos till middag....det har vi inte gjort på evigheter så det smakade inte dumt alls....

Nu är det dags för duschen och en stund framför tv:n...symaskinerna får vila ikväll....det blev ju självklart öl till maten.


Inga kommentarer: