Igår var vi på bio

och såg den nya katastroffilmen "2012". En mycket välgjord film men massor av specialeffekter. Jag hade nog inte så mycket utbyte av den egentligen för jag hade en sprängande öronvärk. Något som jag ofta får när jag har varit väldigt spänd.
Men fördelen för mig var att jag fick en tankeställare....här går jag omkring om dagarna och oroar mig för att de inte ringer om jobb. Att vara timvikarie är inte så lätt som många tror...ja visst är det skönt det första året när man kan säga ifrån jobb om man inte vill jobba men sedan då när a-kassan sjunker och de 75 deltidsdagarna inte räcker till. Då går man här hemma och trots att man sätter sig tillgänglig 7 dagar i veckan och så gott som hela dygnet så är det ingen som ringer och man börjar oroa sig. I stället för att göra som min vän "Vildljung" säger....se det som en ledighet och gör vad du vill när du inte har något jobb.

Så jag fick mig som sagt en tankeställare...i stället för att gå omkring och oroa mig så ska jag ta dagen som den kommer. Har jag inget jobb den dagen, ja då kan jag ju alltid sy eller baka eller något annat.

Det är nog som Janne säger att tids nog dyker det upp jobb så det räcker till och blir över. Det har ju hänt förr......

Så idag ska jag....nej det ska jag inte bestämma nu...vad jag ska göra alltså utan göra precis vad jag känner för just för stunden. Hoppas bara jag nu kan leva upp till detta och inte börja oroa mig igen

Inga kommentarer: