Ny väska, shopping och änglatrumpeter

Jag har sytt klart min väska...jippie jag är så glad. Visst är han söt min Örjan. Ja, väskan heter Örjan väska och mönstret kommer från PW Quilt. En jättebra modell att ha med sig till jobbet. Både matlåda, vattenflaska och lite annat får plats den. Inuti finns en lite ficka med dragkedja.Den har en ficka på utsidan också, perfekt för cigaretter och mobiltelefonen.
Efter jag varit på mammografi igår, som gick väldigt bra, så var jag till Quiltbiten och shoppade. De var jättegulliga och var där och släppte in mig kl 9 trots att de inte öppnar förrän klockan 13 i vanliga fall.
Jag fick tag på allt jag behövde och det blev alltså: Habalonvadd, 3 meter dragkedja med 9 kläppar (heter det så) dom där man drar i, 1 meter Heat and Bond, 1 mönster på Hoboväskan och ett på Christl´s lilla plånbok och så lite tyg förstås. Det blev 2 olika gröna och 2 olika röda som jag ska ha till bordstabletter. Så jag känner mig så nöjd så.
Sedan måste jag bara få visa min underbara änglatrumpet som äntligen slagit ut sina knoppar. Visst är hon vacker. Hon är inte så gammal för jag köpte skottet i år och hon blommar redan. Det finns en tredje knopp också som sitter lite på baksidan som också är på gång att slå ut.
Ikväll ska jag fortsätta att quilta min Mormor Favorit. Det är inte det lättaste trots att det är en ganska enkel quiltning, jag är inte vad vid så stora arbeten och så av någon anledning så tycker jag att det "stretar" mot quiltbordet, men det kanske behövs en rengöring eller så är det fleecen som gör att det stretar. Jag ska prova att torka rent bordet så får jag se om det blir bättre.

4 kommentarer:

linéa sa...

Väskan är jättefin! Grattis! Och änglatrumpeten är fantastisk.
ha en härlig helg
Kram
Liene

Inger sa...

Hej Nette!

Jättefin väska du sytt. Och det är alltid roligt med nya tyger o mönster, plånboksmönstret ska jag nog oxo inhandla.

Ja änglatrumpeterna är jättetjusiga, men de slår ut så sent på sommaren.

Lycka till med kviltningen av Mormors Favorit.

Kram Inger

Annika sa...

Så söt väska! Och vilken vacker änglatrumpet. Önskar dig en riktigt skön helg!

Uttan sa...

Jätte fin väska den kommer Du att ha mycket nytta av.
Ha en trevlig helg!
Kram!