Dagarna går så fort

tycker jag. Det var inte länge sedan det var lördag och nu är det snart lördag igen.

I lördags var vi på Trädgårdsdagen i Enköping. Det är tydligen något som återkommer varje år och inte mig emot. Det fanns massa härliga blommor att köpa även om det inte blev så många som jag tänkt mig så blev det i alla fall rosa stenpartiväxt som jag inte vet vad den heter, rosa Studentnejlika och skarprosa Höstflox...och så självklar en kattmynta planta till våra älsklingar.

När vi kom hem så gjorde Janne rabattkanten klar till Rosa Rabatten och även om det saknas en del blommor så är jag rätt nöjd med den. Det tillkom en rosa ros som jag aldrig minns namnet på och så en rosa krukros som vi fick av grannarna när vi flyttade in. Ett litet Fänrikshjärta hamnade med i rena farten.

Visst ser han väl rätt nöjd ut min älskade make när han äntligen lyckats få muren på plats.
Så här blev rabatten när den blev klar. Jag ska ha några låga rosa tulpaner också och så en Kärleksört. Jag har satt ner 7 olika rosa liljor så det blir jättespännande i vår när de väl kommer upp.

Naturligtvis så ska ju vår första trädgårdstomte "Jan-Åke" vara med och vakta de nya blommorna mot sorkar och annat otyg.
I lördags startade även Quilt o Lappteknikslistan en "sy tillsammans". Vi skulle sy pennskrin var det tänkt. Jag har länge tänkt att sy en förvaring för tandborstar och tandkräm så det slipper ligga löst i necessären när man är ute och reser och min förvaring blev så här när den väl blev klar.
Jag är nöjd med den men det var lite pilligt med blixtlåset tycker jag. Det är ingen vadd i den utan jag har använt flecce i stället. Mjukt och fint och lätt att quilta i tycker jag.
Eftersom jag tyckte att tandborstförvaringen var lite knepig att sy så ville jag sy något enklare också så det blev ett pennskrin ur senaste numret av FQ och det var verkligen lättsytt måste jag säga men även där fick jag problem med dragkedjan eller snarare kläppen för den skulle ju träs i efter att dragkedjan väl var på plats. Efter mycket mutter och svordomar jag jag upp och Janne fick trä i den när han kom hem från jobbet. Han är bra på sånt pillerjobb. Jag klippte gräsmattan i stället.
Men slutresultatet blev i alla fall så här och denna gången är det tänkt att användas som pennskrin...men det är klart man kan ju alltid ha småsaker i det när man åker iväg och syr eller så.

2 kommentarer:

Uttan sa...

Så fin Rabatt ni gjort det blir kul i vår att få se vad som kommer upp.
Fina saker har Du sytt också.
Trevlig Helg!
Kramar!

Annika sa...

Ta en kik i min blogg :)