Jag syr

sa jag till Janne, när han kom hem från jobbet igår. Jaha, svarade han, men blicken sa "som om det var något ovanligt"
Men jag syr kläder, jag håller på med din skjorta....
Så nu har jag äntligen kommit igång med klädsömnad igen och det känns så härligt.
Efter mönsterkonstruktionskursen i måndag så ville jag inget annat än att ta mått på Janne när jag kom hem, man han hade somnat och det går ju inte att ta kroppsmått på någon som sover.
Och nu när jag kommit en bit på skjortan så inser jag att jag verkligen behöver göra ett ordentligt mönster efter hans mått.
Axlarna hamnade för långt ner, ärmarna var alldeles för långa och hela skjortan slutade nere på halva låren på honom...undrar hur jag måttade egentligen. Men det blir nog en skjorta av det hela i alla fall tror jag även om jag troligen inte kommer att bli hundra nöjd med den...men det är inte mycket av allt jag syr som jag är hundra procent nöjd med...självkritisk som jag är.

Igår pratade vi om hund. Janne kom hem från jobbet och hade träffat en jobbarkompis som hade sin 14-veckors gamla Golden valp med sig...hela hans kroppsspråk och framför allt hans röst talade om den längtan han kände efter en ny hund nu när älskade Jackie varit borta ca 1 ½ år. Så jag har letat kennlar idag och hittade en hemsida på en kennel som jag fastnade för http://www.tultgarden.se och har mailat dem om att jag vill träffa deras hundar och få mer information.
Så nu är det väntans tider som gäller igen...och förhoppningsvis kanske vi har en valp till våren...

Inga kommentarer: