Igår var det en härlig dag

för jag spenderade så gott som hela dagen i syrummet och fick en hel del gjort.

Jag har äntligen kommit så långt på Jannes sidenskjorta så kragen är på plats och jag är så stolt för det är första gången jag syr ett plagg utan sybeskrivning eller en handledare till hands. Så något måste jag ha lärt mig på de kurserna jag gått i alla fall.

Sedan sydde jag en skål ur mönstret "Till fikat" från www.pwquilt.se .
Servetthållaren sydde jag klart tidigare men den lilla skålen är klar nu och den ser ut så här






jag är väldigt nöjd med den men eftersom vi sällan har kaffebröd här hemma (Janne gillar inte kaffebröd och dricker inte kaffe lika ofta som jag gör) så får det bli en godisskål i stället. Den stora skålen (som inte är påbörjad ännu) ska vi ha som fruktskål har jag tänkt.
När jag väl kommit underfund med hur man syr den så var det riktigt roligt så det blir nog ett set i jultyger också .


Inga kommentarer: