Rökfri - dag 4 och 5

Kan knappt fatta att jag varit rökfri i 5 dagar....inte ett bloss på 5 dagar och det känns fantastiskt bra faktiskt. Igår var jag för trött för att skriva, jobbade till kl 21 och eftersom jag sovit bara ett par timmar per natt så testade jag denna natten som varit att ta av mig plåstret 1 timme innan sängång och inte ta någon sugtablett efter det. Tog en sväng med Charlie precis innan jag gick och la mig och trots att Janne snarkade som en tok så lyckades jag faktiskt somna och har sovit som en stock tills klockan ringde i morse.

Första arbetsdagen med rast sedan jag blev rökfri....det kändes lite konstigt att gå upp och sätta sig i personalrummet och inte behöva byta om för att gå ut...men det kändes skönt.

Och jag är ganska stolt över mig själv. Jag vet att det är andra före mig som lyckats sluta röka men ändå.....

Jag känner fortfarande sug och det kommer stunder då jag tänker att "nu ska jag ta ett bloss, nej visst nej, jag har ju slutat röka". Men även de stunderna kommer att försvinna det vet jag.

Sugen kommer inte så ofta som jag trodde de skulle göra och jag vet ju att de kommer att komma mer och mer sällan.
Mornarna är inte det värsta som jag trodde...det är nog efter middagsmaten..men det är bara att ta en sugtablett så lugnar sig nikotinkopparna och slutar att skrika efter godis....

Har inte givit mig någon särskilld belöning på två dagar så jag får väl unna mig något extra i morgon då istället.

1 kommentar:

Wivi sa...

Heja på!
Det blir lättare och lättare.
Kram