Mossby Quilt´s Romantiska Väska

När jag såg väskan i FQ nr 3/2011 blev jag genast förälskad. Den måste jag bara sy men var skulle jag hitta tyg till den. Trots alla mina tyger hade jag ju naturligtvis inget som passade till väskan.
Jag gick in på Mossby Quilts hemsidan och letade, för jag ville gärna ha tyget som de hade sytt upp väskan i men hittade inget. Mailade dem och fick reda på att tyget hade tagit slut så snart de fick hem det. Bad om hjälp och fick tips på ett tyg som jag tyckte om. Nu är inte brunt min färg men jag är jättenöjd med väskan ändå, har hört att brunt är modernt i år.
Så de skickade de tyger jag behövde och fort gick det. Dagen efter jag beställt hade jag tygerna i brevlådan, det är service det.
Så jag satte igång ganska snart med den och så här blev slutresultatet.

Jag tog längre handtag än vad de har använt i mönstret.Vill gärna kunna hänga väskan på axeln när jag går.
Inuti väskan är det en större ficka men jag ville ha en mobilficka också

och den blev bra.

Så här blev väskan invändigt. Rymlig och bra, precis som jag vill ha det.

Handtagen var knepiga att sy så nästa gång gör jag nog en annan variant.
Och jag har lärt mig att jag inte tycker om att arbeta med Hobo vadd. Visst blir det stabilt och bra men det var jättesvårt att få vadden att fästa på tyget så jag testar något annat nästa gång.
Jag har tyg kvar så jag tror jag ska kunna få ihop en matchande plånbok också men det får bli en annan dag.

1 kommentar:

päivi sa...

Så snygg den blev i dessa tyger, har sett några i 'originalet' men denna tilltalade mig än mera! Kramar Päivi