2 veckor som rökfri

kan knappt fatta det att det redan gått över två veckor sedan jag rökte min (förhoppningsvis) sista cigarett.
Det har gått fort men samtidigt känns det som om det var evigheter sedan jag tog mig ett bloss.
Idag har jag tagit mitt första glas vin sedan rökstoppet och även det har gått över förväntan. Tack och lov för att jag köpte en Ecigg, det tog udden av det värsta efter det första glaset med vin.
Nu känns det inge längre konstigt att ta ett glas vin utan cigarett, i alla fall inte på hemmaplan ska jag väl säga.

Jag känner (och Janne håller med mig) att jag har blivit lugnare av mig...det är inte så många gånger under dessa två veckor som han har fått en "avhyfling" av mig pga humöret så det känns ganska skönt.
Känner mig heller inte så stressad längre som jag gjorde tidigare.

Helgen som kommer är sy tillsamman helg med PW Quiltklubb så jag kommer att ha fullt upp och eftersom Janne jobbar denna helgen så är det fritt fram att spendera hela helgen i Syverkstan (förutom när lilla prinsen ska på promenad förstås).

Så det blir min belöning efter två veckor som ickerökare

5 kommentarer:

Wivi sa...

Jag hejar på dig. Så småningom undrar du varför du inte slutade röka för längesedan.
Akta dig för att ta ett enda litet bloss för då kan du trilla dit igen.
Kram

Cecilia Arnqvist sa...

Lycka till i fortsättningen. Det har ju börjat utmärkt.

elis abet sa...

Hejar på dej och lycka till från Elisabet i Järfälla

Birgitta i Gävle sa...

Lycka till med ditt liv som ickerökare.

Anonym sa...

Fortsätt kämpa, tänk så mycket du kan köpa för pengarna som förut gick till cigaretter. Lycka till. Ulrika