Varm, varm, varm...

men jag ska absolut inte klaga på värmen, jag har ju trots allt saknat den och så har jag ju förmånen att jag inte behöver jobba om dagarna...nej, jag jobbar på nätterna när andra sover...då är det svalt och skönt.
Och jag har en syrum som just denna tiden på året är underbart svalt att dra sig tillbaka till, det ligger ju i källaren i huset så det är härligt även om det är lite kallt på vintern.

Sytt har jag inte hunnit med så mycket. Den mesta tiden går åt till Charlie (nu när han äntligen är frisk förutom en liten ögoninfektion som inte vill ge med sig riktigt) vi försöker träna så mycket som möjlig men det blir inte långa stunder åt gången inte och så snart han varit på promenad så dyker han ner i dammen hemma...önskar han kunde sluta med det för tillfället eftersom han är nybadad










 och det är svårt att hindra honom när det är så varmt så det är väl bara att låta honom fortsätta. Men vattnet är ju inte så fräsht i dammen tyvärr.
Alternativet är ju förstås att ta fram vatten spridaren, den tror jag han skulle gilla.

Jag har trots allt hunnit med att sy lite grand....

Maj blocket Scrappy Happy








Juni blocket Scrappy Happy








Juli blocket Scrappy Happy











Så nu känns det som om jag kommit ikapp lite grand i alla fall. När juli blocket var klart så kände jag bara..."jaha, vad ska jag sy nå då?" Jag har ju massor som jag vill sy och det är kanske det som är det lilla problemet...det är så mycket så jag inte vet riktigt vad jag ska börja med härnäst. Vill börja sy ett barnsängstäcke eftersom jag ska bli mormoster snart igen men är lite osäker på storlek, blockstorlet och sådant så det kanske får vänta lite, eller så får jag sy någon annat typ av block än vad jag tänkt från början...eller ska jag börja med trossömnad kanske, eller fortsätta med Jannes skjorta så den blir klar. Skulle vilja sy en tunn sommarklänning med fickor också...ja nu förstår ni kanske varför jag inte kommer till skott någon gång.

Men det dåliga humöret har i alla fall gått över....*s*

Inga kommentarer: