Jag har tappat gnistan....

i alla fall känns det som så. Jag har sytt ett överdrag till en dyna idag och sedan tänkte jag fortsätta att sy men helt plötsligt försvann lusten så nu känner jag smått panik. Var tog min sylust vägen?????????
Det har varit en intensiv dag. Städning (i alla fall en snabbis), har haft mitt första Tupperware demo här hemma, ja det var alltså inte jag som demonstrerade utan jag var värdinna. Inte blev det inte mycket till gäster inte, förutom hon som demonstrerade så var det en granne, Janne och jag men vi handlade i alla fall...så det var kul.
Det som är mindre kul är att Charlie inte mår så bra. Han har lite feber, äter dåligt och har fått prickar i ljumskarna så i morgon blir det att ringa till farbror doktorn och boka en tid åt honom. Hoppas det inte är något allvarligt. Har han riktig otur blir det badförbud och då får vi väl sätta upp ett kravallstaket runt dammen.

Igår gjorde Janne klar min rosenrabatt. Alltså kanten till den, våra klängrosor var i så dåligt skick så vi chansade i våras och klippte ner dem helt och hållet. Två av tre kom igen ordentligt så de har vi grävt upp och satt ner på nytt och så köpte vi en tredje klängros också....alla tre är Flammentanz så det blir riktigt vackert när de väl blommar.

Vårt nyinköpta äppelträd har blom, likaså vår nyinköpta Björnbärsbuske (till Jannes stora glädje, för det var han som ville ha en). Nu hoppas jag bara att vi snart ska få hit en grävare så vi kan få bort en del av vår otäckt taggiga häck som vi har runt tomten och så ska vi ta bort en del syrensly på baksidan för där ska mina rododendron sitta.

Nej men nu gick jag över till att prata om sömnad till blommor men det har blivit en del trädgårdsarbete om dagarna när vädret har tillåtit så det kanske beror på det.

Förhoppningsvis kanske sylusten återkommer när Charlie är lite piggare, då blir nog jag också piggare.

Inga kommentarer: