Är det verkligen

nästan en månad sedan jag bloggade sist? Ja enligt datumet så är det så...jisses så tiden rasar iväg. Ja nu har vi fått regn och lite svalka i alla fall...det regnade och smällde inatt så jag inte kunde sova...3 timmars sömn lyckades jag få frampå morgontimmarna. Ja bättre än ingenting i alla fall.
Tiden bara rusar på så jag hinner inget alls känns det som. Minns inte när jag fick ordentligt med tid i syrummet sist och saknar det som sjutton. Charlie tar massor av tid och betydligt mer än jag minns att en valp/unghund tar men så är han så mycket mer energisk än vad Jackie var. Just nu ligger han och tuggar på en jättestort älgben, ja vi har inte varit och jagat om man inte räknar med ett besök i Enköpings nya hundaffär då. Vi investerade i ett nytt sele till honom igår och då skulle han ju självklart ha något gott...han ska väl vänjas vid älgsmak inför höstens jakt i Norrbotten. Hoppas verkligen det blir något då.

Annars händer det faktiskt en hel del här hemma...ja inte i syrummet tyvärr men den elaka häcken (hagtorn) på framsidan av huset är uppriven så nu ser man vårt hus från gatan och vi ser vad som händer på gatan också. Tanken är att det tids nog ska komma upp ett snyggt staket där men det blir nog tills nästa sommar tror jag. Det tar sin lilla tid med allt som ska göras.
Jag håller på att få en försukvist också på framsidan av huset, det var så trist att stå i takdropp varje gång men skulle låsa upp dörren och det var alltid en liten insjö precis utanför ytterdörren. Jag ville ha en helt ny trappa men den som vi har nu blir rustad i stället så det blir nog bra i alla fall.

Jobbar gör jag massor just nu. Men sommaren går fort och snart är semestervikariatet slut och det blir till att börja jaga timmar igen men innan dess ska jag ha en välförtjänt semestervecka i Norrbotten hos svärföräldrarna. Janne ska jaga älg och jag ska jaga lingon, vi får väl se vad Charlie jagar för något.

Han är inte helt könsmogen ännu vår lilla buse...men en gång har han lyft på benet och jag blev så stolt...men sedan blev det inget mera. Men växer gör han så det knakar. Jag har hittat ett ställe som heter Hundsteg som har olika kurser och fick deras kursutbud idag...jippie vad många roliga och spännande kurser de har, det blir nog mycket kursande med lilla prinsen i höst känns det som.
Och blir det inte lika mycket jobba av så ska jag väl hinna med och sy lite grand också.
Jag räknar med att få några timmar i syrummet idag så något ska jag väl  hinna med. Nu är jag ledig ända fram tills på söndag kväll...helt underbart...men så är det 30-årsfest på lördag (äldsta syrrans yngsta dotter blir mogen kvinna) så då blir det ingen sömnad.

Men just nu känns det som om det drar ihop sig till frukost.

Inga kommentarer: