Det blev en 2:a placering för Charlie på Open Show i Jälla

Igår gjorde vi ett nytt försök med utställning. Goldenklubbens Upplands sektion hade Open Show och vi kom dit lite för sent för att vara med på ringträningen, något som han verkligen behöver.

Jag hade tänkt att gå med honom i ringen själv denna gången men kände att "nej, jag väntar ett tag till" så syrran fick ta honom. Som vanligt var han som en jojo i kopplet...studsade och for. Ville inte stå eller stå still men trots det skulle vi in igen i konkurrensen.
Då fick uppfödare ta över men även det resulterade i studsande och hoppande men han gick lite bättre.

Resultatet blev i alla fall en 2:a placering i slutändan. Han får så bra bedömning men kan inte sköta sig i ringen och därför fick han inget första pris. Även om det bara hade blivit en 3:dje placering så är han vackraste pojken i världen för mig...
Men se så fin han är med sin rosett


På kvällen hade vi grannarna över på den traditionella 1:a adventsglöggen och det var jättetrevligt.
Så nu är advent här och jag kan dricka hur mycket glögg jag vill....

2 kommentarer:

Inger sa...

Jättegrattis till en 2 placering, han är ju så fin lilla Charlie!
Kram Inger i Segeltorp

Nette sa...

Tack Inger.
Visst är han fin men inte så liten längre...ca 32 kg tung kille...Kramis Nette