I morse gick jag upp kl 07

trots att det är lördag och jag inte ska till sy festivalen förrän i morgon.
Jag kände att nu behöver jag få lite ordning på tillvaron. Så när kaffet rann igenom bryggaren gick jag en kort morgonrunda med Charlie i stället för att bara släppa ut honom på tomten som jag brukar.

Sedan blev det mina vanliga två muggar kaffe, men ingen morgontidning eftersom det är röd dag. Däremot hade jag både Fat Quarter och Allt om Trädgård till hands så det blev bra lektyr till kaffet. Efter det blev det frukost och sedan en timmes promenad med Charlie och det har verkligen varit fantastiskt väder idag.
När vi kom hem fick han busa runt på tomten en stund innan jag satte igång och karda honom. Har köpt en ny karda som är helt fantastisk så jag håller på att träna honom att stå still under tiden han blir ompysslad och idag lekte han nästan inte ostkrok alls under tiden annars brukar han alltid vrida kroppen när jag borstar honom  i bak, det gillar han inte.

Efter det var han ganska trött så när han vilade passade jag på att avlusa mina Hibiskusar som alla var fulla med lus. Röjde av lite i köket och stöttade mina Orkidéer som blommar så vackert just nu.
Var ut till uthuset där Julrosorna står i krukor för att hämta något och såg att ena krukan hade fullt med både knopp och blommor så den åkte ut igen. Den borde nog klara ett par minusgrader tror jag....den blommade ju trots allt i snön i våras.

Innan Janne kom hem från jobbet han jag klippa till och sy innerkudden till en amningskudde som min systerdotter har beställt. Nu är den fylld med 28 liter små plastkulor och jag ska sy överdraget också innan den ska levereras.

Men i morgon är det äntligen dags...SY FESTIVAL...och jag behöver inte åka själv för en av grannarna vill följa med. Åh vad kul det ska bli, har inte varit på ett år för i våras snöade resan in.

Men nu ska jag gå nattisrundan med Charlie för klockan ringer 06.30 i morgon.

Inga kommentarer: