Äntligen

är min Syverkstad färdig...som jag har längtat och väntat på den. Syverkstan har varit under ombyggnad en längre tid nu och jag har sytt på kontoret, det lilla jag nu har sytt. Alla grejor ligger utspridda över hela huset så jag har inte haft koll på något alls egentligen men nu äntligen....Det är lite smådetaljer kvar att ordna..som ett skärbord till stora skärmattan, en väggfast trådställ som Janne ska få snickra och ett vägg ställ till linjalerna...i alla fall tror jag att det blir ett väggställ. Jag har inte bestämt mig ännu men det lutar åt det hållet.

Så här ser rummet ut när det är tomt...
Detta är min Designvägg men den kommer nog delvis också användas till anslagstavla misstänker jag.


Janne fixar till det sista på symaskinsbänken.












Symaskinsbänken är rejält tilltagen. Det ska ju trots allt få plats med 3 symaskiner på den. Den lilla hyllan till vänster ska rymma broderibågarna har jag tänkt mig. Golvvärmen är inte installerad ännu, det är de sladdarna som hänger på väggen.




I morgon ska jag börja möblera så nu blir det nog inga mera bilder därifrån förrän allt är färdigt...ja så gott som färdigt i alla fall.


Jag har i alla fall lyckats sy julgardiner till vardagsrummet. Jag köpte tyg på 150 cm bredd när jag var på sy festivalen i höstas och sedan var det bara att sätta igång och dra det trådrakt...det var ett enormt jobb med tanke på att jag köpte 4,5 meter men jag är nöjd med resultatet. Tomtarna är tryckta på tyget.














Jag tog några vinterbilder på Charlie när vi var ner till rastgården i förra veckan. Han är stor pojke nu, snart 14 månader. Tiden har verkligen gått fort.
Kissa bör man och det är en av de få gånger han är i stillhet nere på rastgården.











Visst är han vacker min pojke...min snygging.












Här steppas det för fullt vid grinden för kompisarna är på gång...och sedan är det full fart igen.












I kväll har vi varit på Handler kurs och lärt oss massor så nästa gång vi går på en utställning så kommer han att gå i ringen och inte studsa som en jojo....nu är han helt slut och vilar inför rastgårds besöket i morgon och jag ska krypa i säng snart så jag är utvilad inför den stora inflyttningen till syverkstan i morgon.

2 kommentarer:

Junebacken! sa...

Ojojoj vilket fint syrum du får! Väl värt att vänta på, antar jag. =) Det är inte utan att jag blir lite grön. ;)
Jag köpte skärbord för ca 1 år sedan, det är jag väldigt nöjd med. Det är egentligen en köksö som finns på Ikea. Minns inte vad den heter men jag såg att de reade den en tusenlapp för kanske en månad sedan. Iaf i Uppsala. Det är perfekt skärhöjd på bordet och mycket stadigt. =)

Uttan sa...

Så söt Han är Lilla ja ja stora Charlie.
Men vilket sy rum.. Wov! sååå roligt för Dej, nu får väl inte Din Man se mycket av Dej ;) Han får väl göra en liten hörna till sig där också.
Det är skönt att kunna ha maskinerna framme jämt så man kan bara gå ifrån allt och gå tillbaka när det faller en in.

Önskar Dej en fortsatt Go Julvecka.
Kram!