Vi har varit på trimkurs

och jag fick den vackraste killen i hela världen, men vilket jobb det var. Ja inte trimningen kanske men att få honom att stå still, att få honom att stå upp och inte hela tiden vilja hoppa ner från bordet och springa runt och hälsa på alla de andra hundarna som var med. Snacka om att jag har träningsvärk i armarna, jag behöver börja lyfta skrot tror jag....eller så är alternativet att lära honom att stå still...även när man är i baken och bökar. Han är väldigt rädd om sin bakdel, både byxor och svans och jag har ingen aning om varför. Men det ska vi nog lösa i alla fall.
Så här vacker är han idag...


Vi hade även en hel del ringträning efter trimningen och nu har husse fått i uppdrag att se till att Charlie kan stå upp på kommando för den 30 oktober ska vi ställa ut i Sala ridhus.

Till våren blir det en ny trimkurs och den ska vi hoppa på har jag tänkt för detta är något jag vill lära mig ordentligt. Men nu är det dags för promenad och koppelträning.

1 kommentar:

Inger sa...

Hej Nette!

Å vilken vacker hundpojke du har, o trimningen blev ju toppenfint.

Kram Inger