Söndag

ska ju vara vilodag men inte hos oss inte...vi ska såga ner träd på tomten tillsammans med grannarna. Och jag måste vara med och släpa grenar...usch så trist. Men det blir ju ved så man får väl ta det onda med det goda antar jag.
Och sedan ska vi bli bjudna på gulaschsoppa och det är ju inte helt fel.

Igår var vi hos syster och svåger och åt middag. En underbar nötstek med potatisgratäng och svampsås med massor av grädde...jisses vad mätt jag var efteråt. Men gott var det.

Jag har äntligen lyckats slutföra en duk och en löpare med 9-rutor. Jag är jättenöjd med dem och hoppas att min kund också ska gilla dem.


9-rutor var så roligt att sy så det blir nog mer av denna varianten tror jag.
Men innan dess ska jag slutföra våra nya bordstabletter. Det är bara luckekanten kvar så förhoppningsvis blir de klara idag.
Men först måste jag ju släpa grenar på tomten. Tur att det är en underbar höstdag idag.

2 kommentarer:

Uttan sa...

Så fina dukar.
Uj jag har quiltprojekt ligger som aldrig blir klart....
Lycka till med träden i dag...du vet att veden värmer dej i vinter när du fryser liksom den värmer dej i dag när du släpar grenarna liksom den kommer att värma din gubbe när han får hugga veden ;)
Ha det gott och hoppas solen lyser på Dej också.
Kram!

Inger sa...

Ja visst är niorutan rolig att sy, är säker på att din kund kommer att gilla dem.

Ja det är tungt att släpa grenar men jag tror du håller dig varm med det jobbet. Härligt med ved som man kan elda när kölden kommer, mysa framför brasa/spis är ju härligt.

Lycka till med jobbet o smaklig spis till soppan.

Kram Inger i Segeltorp