Vindsnurror

I helgen var det "sy tillsammans" med PW Quiltklubb och mönstet hette Vindsnurror. Jag hade tänkt att vara med att sy hela helgen men det blev inte så eftersom jag jobbade lördagen. Fredagen tjuvstartade jag med att skära till en massa 3" och 1½" kvadrater...närmare bestämt 72 st 3" kvadrater och 72 st 1½" kvadrater. Sedan skulle det vara 48 st 3" kvadrater av ljust tyg och 22 st 1½" kvadrater av det ljusa tyget också. Det blev väldigt många kvadrater och jag trodde inte jag skulle få ihop det.
Men de här tygerna valde jag i alla fall
Sedan var det bara att sätta igång och sy fast en massa 1½" kvadrater i hörnet på 3" kvadraterna...det blev mycket kedjesömnad....
Sedan skulle det renskäras och pressas...
Efter det skulle blocken sys samman...
Och när det var klart skulle blocken sys ihop till 3 olika blockdelar...

som sedan skulle sys samman till mittdelen av löparen
Där hade jag lite problem innan jag kom underfund med att jag hade lagt delarna på fel led. Men nu har jag kommit så här långt och nu fortsätter jag att sy samman bårderna....

Fortsättning följer

2 kommentarer:

Gudrun sa...

Läckert det blir!
Kram Gudrun

Elisabeth sa...

Ser snyggt ut!
Jag förstår att man måste ha tungan rätt i mun när man lägger ut de små blockdelarna.
Kram!
Elisabeth