Så då var den äntligen klar...

min senaste väska. Det har tagit en hel evighet känns det som...massa problem har det varit...och jag har kommit underfund med att om jag inte blir klar med ett projekt inom rimlig tid så tröttnar jag på det och så blir det ett ufo...men denna gången gav jag inte upp. Så nu har jag en ny väska. VIKtiga väskan heter den och mönstret kommer från PW Quilt.

Tygvalet var inga problem. Det visse jag från början vad jag ville ha för tyger. Blommorna är maskinbroderade med Endless Hoop bågen och ditsydda efterhand. Men där kom det första problemet, skulle jag ha blommorna med eller inte...de är ju istället för spets. Men efter mycket velande fram och tillbaka så bestämde jag mig för att, jo jag ville ha blommorna med.
Sedan hade jag jätteproblem att hitta ringar i rätt storlek. Jag hade ju redan sytt väskdelen så jag kunde ju inte rita om mönstret i efterhand. Men så fick jag tag på ringar så det blev ju bra.

Insidan blev också ett kapitel för sig. Den var inte svår att sy men min blev ju för smal...och när jag sydde fodret så var vi utan internetuppkoppling så jag kunde inte kolla om det någon som hade haft samma problem som jag hade, kunde det bero på att jag hade använt tjockare vadd än vad som stod i mönstret....?
Men så insåg jag att jag lagt foderbiten på fel ledd och efter telefonficka och invändig ficka med dragkedja redan fanns på plats så ville jag inte sy ett nytt foder...så det blev till att skarva lite grand, vilket fick resultatet att det blev lite för stort foder, men det kan jag leva med.

Slutligen så var det dags för axelbanden, jag ville ha tvåfärgade band och tyckte att jag räknat rätt. Men inte då, de blev både för breda och för korta...så det var bara att sy nya, som i sin tur blev lite för smala men det får gå ändå. Jag är i alla fall mycket nöjd med min väska, men jag fick sprätta axelbanden en gång extra eftersom jag sydde dit dem fel, men nu är de på plats och min nya väska är äntligen klar.

Det är det första jag har sytt på över en månad och det satte verkligen fart på sylusten igen, så nu ska jag hugga tag i nästa projekt.

Ha det bra och var rädda om varandra

7 kommentarer:

Catarina C sa...

En trevlig väska har du sytt och vad gör det att fodret är lite stort, det är bara du som ser det.

PW Design sa...

Så ljuvlig din blev, roligt att läsa din resa hit... inte kul när man är där men kanske lite roande så här i efterhand!?
Kram Päivi

Gunilla K sa...

Den ska du verkligen vara nöjd över, för den blev jättefin!
De broderade blommorna blev supertjusiga.
kram Gunilla

Brita - the QuiltTopMaker ;-) sa...

Så himla vacker väska! Och blommorna är ju som pricken över i:et!

Elisabeth i Solna sa...

Det var inte litet motgångar du haft men resultatet blev ju jättefint så du kan verkligen vara nöjd.

Wivi sa...

Väskan blev jättesöt och som Catarina sa är det bara du som ser att fodret är lite för stort.

Anita;s Hobbyhörna sa...

Tycker att du har lyckats bra med din väska men ska sanningen fram så håller jag med dig att det är lätt att tröttna om det inte går så bra.