Oj så veckorna har gått fort

såg att jag inte skrivit något på 14 dagar nu. Senaste jag skrev hade vi varit på kurs och i morgon är det dags igen. Det blir inte mycket ork över till något just nu. Sover i genomsnitt 4-5 timmar/dygn och känner att det är absolut för lite. De få timmarna jag har lite energi så går det åt till Charlie....fast det är hans fel att jag inte sover...han tycker inte matte ska sova när hon kommer hem från jobbet på morgonen. Han har ju sovit hela natten så han är nöjd med det och full av bus. Vi har börjat att gå med långlina på promenaderna och det fungerar rätt bra. Tomten är äntligen inhägnat lite provisoriskt tills det riktiga staketet kommer upp men till min stora förtvivlan hittade jag honom utanför inhägnaden i alla fall igår...så nu måste vi sätta ditt ett mer finmaskigt stängsel...fårnätet fungerar inte. Tur han var precis utanför och inte ute på vägen i alla fall.
Sytt har jag knappt gjort något alls...det finns ingen ork till det heller...tyvärr. Men snart....snart...hoppas jag i alla fall. Jag har fått löfte om ett längre vikariat på ett av ställena jag jobbar på och det innebär att jag kan planera mitt liv lite mera...
Men våren har kommit i alla fall...hela tomten är full av krokus, blåsippor, tulpanerna har knopp likaså påskliljorna. Sedan finns det en liten blå blomma som är så söt...den ser ut som en vitsippa i bladen men har små smala kronblad, ganska många...är det något som vet vad den heter?
Har fotat en del men kameran ligger inte tillgänglig och jag orkar inte hämta den just nu så bilderna kommer senare.
Jag har beställt två mönster från Lizz@ns som har kommit och jag hoppas jag ska kunna sy ut dem snart, är så nyfiken på hur de blir.
Dagens schema är inte fastställt ännu...ska försöka ta dagen som den kommer och försöka vila lite för jag ska jobba i natt igen.
Men nu är det dags för frukost.

2 kommentarer:

Lizzan sa...

Visst går tiden i en rasande fart och det är knappt man hinner blinka så är det en ny vecka. Sen tar ju de små juvelerna en del av vår uppmärksamhet och kraft. Jag har just börjat träna Lilo med hjälp av klicker, en metod jag varmt kan rekomendera, jisses vad fort det går att lära henne nya saker.
Kram Lizzan

Anette sa...

Nu har jag läst ikapp. Varför är du så orolig? Du låter som en jättebra matte, tycker jag. Slappna av. Du är bra och duglig.
Kan blomman vara en Scilla? De blommar nu.
Ha en jättefin helg. Kram