Igår var jag på syfestival

och trots att jag inte hade någon att shoppa med så hade jag väldigt roligt.
Jag som inte hade tänkt att köpa några tyger alls...ja, lite hösttyger då förstås och så ett svart bomullstyg som jag ska sy förkläden av och så ville jag ha lite rött linnetyg till jul, kom hem med två rejäla kassar.

Jag hittade ett ställe som hade 50% på tygerna så det blev lite grand därifrån.



Sedan hade Liz så mycket fina tyger i sin monter på halvmeters bitar så det blev en rejäl trave därifrån också. Och så köpte jag ett mönster och lite tyger hos Mia´s Quiltbod.



Och så kunde jag inte låta bli att köpa lite tyger hos Quiltbiten.



Hittade inget svart bomullstyg så det blev både svart och rött linnetyg i stället från Korps.


Jag provade att frihandsquilta hos Berninamontern, det var jättekul och synd att själva quiltmaskinen eller vad man ska kalla den för är så stor för det hade varit toppen att kunna koppla den till min "Nina".

Så jag är väldigt nöjd med min dag på syfestivalen. Träffade min lärare från Mönsterkonstruktionskursen och gick runt med henne och hennes familj en stund innan Janne ringde och talade om att han var på väg och då var jag ganska så slut.

Idag har vi börjat göra ritningar till "nya" syrummet eller snarare "Syverkstan" som det kommer att bli. Ännu så länge är bara en ritning gjord och jag ska försöka rita in möblerna men det är nog som Janne säger att innan jag är nöjd med det hela så hinner det bli åtskilliga ändringar.

Inatt ska jag jobba så i morgon kommer jag att sova lääääänge.

Inga kommentarer: