Aaargh....suck jag har ingen dator längre

ingen egen i alla fall...så nu sitter jag vid makens dator för tillfället.
Jag har gjort bort mig fullkomligt känns det som....jag ska ALDRIG mer försöka lägga in några program utan att fråga till råds först.
Vad har jag gjort, undrar du säkert?
Jag skyller allt på min internetleverantör...om det lånemodemet vi fick när vårt modem kraschade hade fungerat även på min laptop hade jag inte fått för mig att lägga in ett annat XP i stället för det XP jag redan hade i datan...
För när jag la in det nya (som kom tillsammans med makens nya data) utan att ta bort det gamla så dog hela alltihopa....inget fungerar...min data har dött...usch vad jag sörjer.
Så i panik ringde jag till den firman där vi köpte makens data och förklarade vad jag hade gjort och de sa att gör inget mera....det finns en liten chans att vi kan rädda det som ligger på hårddiskarna....så nu är det bara att vänta.
De skulle ringa när de var klara....väntan är oerhört jobbigt. Ska de lyckas rädda allt eller ingenting?

Jag har i alla fall lärt mig något nu. Aldrig mer försöka installera program på datan för egen maskin utan att kolla ordenligt först. Inte ha så bråttom som jag oftast har.

Och i morgon är det syfestival för min del. Kan ju naturligtvis inte shoppa så myclet som jag tänkt eftersom min älskade Shiba kommer att kosta att hämta ut....tack och lov så har jag en så gullig gubbe så han betalar hälften av reparationskostnaderna till mig....*fniss* tur man kan se extra olycklig ut ibland.

1 kommentar:

Anette sa...

Men vilken otur du har. Och jag, som inte får se bilder på nyinköpen. Jag håller tummarna för att du får tillbaka datorn snart. Kram