Man utvecklas ständigt har jag märkt de senaste dagarna

både inom sömnad och annat. T ex heminredning...tidigare tyckte jag inte alls om panelgardiner. Bara smala längder som hängde rakt ner...nej det skulle vara mycket gardiner i fönstren, gärna i flera lager och med rysch och pysch på...
Nu har jag panelgardiner lite varstans. I vardagsrummet blev det nya panel gardiner till ju och nu har jag vårgardiner, naturligtvis panelgardiner, liggandes till vardagsrummet som ska fållas....är det trenden som smittar eller är det så att jag har gått över till det lite enklare?
Jag tror själv på det senare alternativet...Jag fick nya frottéhanddukar och skulle ju självklart ha broderi på dem. Men så kände jag att jag inte vill ha en massa söta eller vackra figurer längre....så det blev monogram. Inte helt enkla men bara i två färger som går ton i ton, jag är jättenöjd med dem
A som i Anette
J som i Janne
 G som i gäster

Enkelt och stilrent.

Men nu blir det inget broderande på ett tag för nu har jag fått nya beställningar på madrassöverdrag.
5 st med tillhörande kuddar ska det bli

Vad madrassöverdragen ska vara till kan du se här
 http://www.anglagungan.se/index.html

Nu åter till symaskinen.

Inga kommentarer: