Torsdag 10 februari

Igår sydde jag äntligen det sista på mitt väskset så nu är det klart. Tyget köpte jag på Syfestivalen i höstas och jag är så nöjd med allting.
Setet består av en Hobo Väska, mönstret kommer från Quiltbiten.

Baksidan av väskan har en ficka med dragkedja

Insidan av väskan har två mindre fack och ett större

Sedan sydde jag en plånbok även det mönstret från Quiltbiten










Baksidan av plånboken har ett litet myntfack och insidan har plats för 8 kreditkort och en sedelficka.


En necessär/sminkväska ville jag också  ha, även om jag inte använder så mycket makeup så kan den vara bra att ha. Valet föll på Christl´s lilla necessär
Och slutligen fick jag för mig att jag skulle ha en matchande nyckelpung. Mönstret kommer från PW Quilt och är mycket lättsytt
Så nu har jag ett set som jag med stolthet kommer att ha med mig på Syfestivalen när jag åker nästa söndag.

19 kommentarer:

Gudrun sa...

Så snyggt och välsytt set!Riktigt läckert.

Anonym sa...

Allting är riktigt stiligt och du ska verkligen bära det med stolthet på syfestivalen.

Kram Päivi

Annika sa...

Så fina saker du sytt!

Lisa sa...

Snygg väska och snyggt tyg. Tyget ser ut som sammet på bilden.
Hälsningar
Lisa i Bergsjö

Quiltepigen sa...

Hvor er det nogle meget flotte ting du har lavet.

Carina sa...

Jätteläckra saker du sytt!
Kram

Åsa sa...

Så snyggt set du har gjort.

Anne Lise sa...

Dette var et kjempeflott veskesett. Du har fått laget veldig mange fine ting, og så er det kjekt når alt passer sammen. Ha en fortsatt fin uke.

Inger sa...

Å vad snygga saker, Nette!
Kram Inger

Tinas Quilt sa...

Jättesnyggt, läckert med allt som matchar.

Gunilla i SALA sa...

Vilken fin och andvändbar uppsättning!

Anita;s Hobbyhörna sa...

Du kan bära detta med stolthet,snyggt och välarbetat. Synd att jag inte kan träffa dig är där på fredag.

Elisabeth sa...

Det är verkligen ett flott set du sytt.

Rose-Marie sa...

Kanonsnyggt väskset
Kram Rose-Marie

Carmen sa...

Så fint det blev och kul när allt passar så bra ihop. Kram

Maria sa...

Jättesnyggt fint tyg och välsytt.
Bär det med stolthet.
Kram Maria i Falun

elis abet sa...

Så fina. Hoboväskan är toppenbra. Har sytt flera. De är lagom stor,tycker Elisabet i Järfälla

Birgitta i Gävle sa...

Den fina produktionen kan du vertkligen vara stolt över.

åsa i tumba sa...

Tjusigt