Länge sen sist

men nu har jag äntligen en stund över....det är jättemycket nu. Känns som om jag inte hinner med annat än att jobba, sova och träna Charlie och trots det känns det som om han inte får tillräckligt med träning. Han har energi för sjuttioelva Golden tror jag.

Men i lördags var han trött när vi kom hem. Vi var till Westerkvarn i Västmanland för Goldenklubbens sektion där hade sin Goldendag och det ville man ju inte missa och glad är jag över att vi åkte. Vi fick massa tips och råd på träning och aktivering för honom. Sedan var vi med på aktiviteterna som bl a var tipspromenad där han drog oss rund hela banan.
Plocka bollar från en liten pool...han tyckte inte bollarna var så viktiga...viktigare var och till allas stora skratt att få lägga sig ner och bada lite grand...tyvärr missade vi att fota.

Vi provade på att söka efter dummies...och trots att han var så trött i huvudet så hittade han en till mattes stora jubel...vilken duktig kille jag har.

Sedan var det dags för agility...en kort bana...som han klarade med glans...det enda som var lite otäkt i början var den halvtäckta tunneln men han tog sig igenom den också...det är nog hans grej tror jag, frågan är om jag klarar det, kondisen är inte den bästa.

Sist men inte minst så testade vi en liten inofficiell utställning....OCH HAN FICK SIN FÖRSTA ROSETT...visserligen bara HedersPris men ändå...vi fick massa tips och råd av domaren (som själv är Goldenuppfödare) om hur vi skulle gå och springa i ringen.
Hur det gick kan ni se här...

 









































På lördag är det avslutning på kursen hos Brukshundsklubben men jag tänker fortsätta kursa men i stället hos Goldenklubben eftersom jag fått så bra respons hos dem.
Vi fortsätter våra övningar med klickern efter tips från Lizzan och det är snart dags för kontaktövningarna, blir spännande att se hur det går för han har i alla fall fattat att klicket betyder godis.

Ha en underbar dag kära vänner

2 kommentarer:

Lizzan sa...

Kan vara lite svårt att förstå var all tid tar vägen, men egentligen är det ganska självklart när man har en bebi i huset ....
Vad roligt att få prova på lite olika aktiviteter, det skulle jag med vilja med Lilo, kanske kan bli till hösten.
Kram Lizzan

Anette sa...

Hej vännen! Känns som om vi tappat kontakten helt nu. Inte bra. Vad stor Charlie har blivit. Och så fin han är. Kanske kommer jag på fötter ekonomiskt igen och då kommer jag som ett skott och hälsar på.
Kramar till dej