Händer mycket här nu

ja det gör det verkligen. Dagarna går så fort så jag inte hinner med att skriva när jag vill.
Mönsterkonstruktionskursen gick bra men tyvärr hade jag måttat fel så även om mönstret blev bra så satt klänningen som ett andra skinn på mig så det var bara att rita ett nytt och denna gången gjorde jag en topp i stället
 











vi fick också lära oss att göra mönster till en kjol så nu har jag gjort mitt första basmönster till en kjol









Nu ska jag bara lyckas överföra detta till tyg och försöka få ihop plagg av det hela. Men det är verkligen jätteroligt.

Jag har sytt lite grand i lappteknik. 2008 fick vi ett mönster från PW Quilt på en kaffefilterhållare. Jag tyckte den blev lite för stor och fick tillstånd av Päivi att förminska mönstret så det passade mig bättre. Nu har jag äntligen lyckats...efter mycket räknande och muttrande om "hur sjutton klarar de av att göra mönster" så har jag fått ihop framsidan så jag är nöjd, den är inte klar helt och hållet ännu så jag ska ta en ny bild när jag har fått den helt klar. Denna modell tänker jag sälja i min butik (när den väl kommer igång).










Även Charlie har haft sina upplevelser. I lördags var vi in till djuraffären så han fick välja godis själv. Efter mycket velande, han är tydligen en kräsen liten herre, så valde han ett grisöra i alla fall. Han har ju fått sin första riktiga tand så det måste ju firas.




































Sedan var vi till Enköpings hundrastgård för första gången. Vilken underbar känsla det var att få se honom springa löst utan att behöva oroa sig. Det fanns inga andra hundar där men det var ju kallt och blåsigt så det förstår jag. Vi har bestämt oss för att försöka åka dit en gång i veckan för att förhoppningsvis få träffa andra hundar som han kan leka med.

Nu ska jag jobba i tre nätter så det blir nog inte mycket tid över till att sitta vid datan. Men tills vi hörs igen så önskar jag er underbara dagar.

1 kommentar:

Uttan sa...

Lilla Charlie så söt han är.
Mannes favorit är också grisöron men Jag tycker de ser så äckliga ut och Jag kan knappt ta i dem.

Spännande med kursen hoppas man får se när det är klart vad det bidde ;o)
Kram!