Igår, inatt, i morse

började jag röja i syrummet. Jag hade ju gott om tid på mig eftersom Janne var i Globen på julbord med jobbet och inte skulle hämtas förrän närmare 02.30 i Strängnäs.
Jag sorterade alla tidningar och böcker så de hamnade på rätt plats, alla scraps hamnade där de skulle vara (alltså i scraps kassen) och båda skärmattorna blev rensade från skräp och vaddludd, de är så fina så nu.

Sedan gick jag igenom mina ufo:n och konstaterade att det var en hel del. För dig som inte vet vad UFO betyder så kan jag tala om att det är ett Un Finished Objekt. Det äldsta jag hittade var en ryggsäck som jag började på för många år sedan. Mönstert kommer från Agneta Ekholm (Agnetas Mönsterklubb) och det är nog det första jag kommer att ta tag i om man bortser från att jag även hittade en nästan färdi "Lyxhandduk" som Linnéa Fredriksson kallar den för. Det var bara långsidorna som skulle fållas och så ska det till en hängtamp, sedan är den klar. Det gör jag framför tv:n ikväll har jag tänkt mig.

Resten av ufo:na blir nog liggandes tills efter nyår när Janne ska börja bygga om mina syrum till en Syverkstad. Då måste alla tyger packas och maskinerna flyttas upp till Gästrummet/Kontoret/Biblioteket som vi kallar det för så då blir det perfekt att ta hand om dem och innan dess har jag säkert lyckats få ihop några UFO:n till.

Ha en underbar fortsatt Andra Advent kära vänner.

Inga kommentarer: