I morgon ska jag stå på julmarknad

för första gånge på två år och det ska bli jätteroligt. Jag kommer att stå på Barva Bygdegård som ligger utanför Strängnäs. Jag har stått där förr och tidigare så hade de marknaden i kyrkstallarna. Det var jättemysigt men kallt. Trots snowjoggers och halm under fötterna så var man djupfryst när man kom hem...men vilken julstämning det var att så i ett gammalt kyrkstall där de gjort ordning spiltorna till försäljningsbås...så nu gör jag ett sista besök som säljare på en julmarknad i Sörmland...nästa år ska jag stå någonstan runt Enköping har jag tänkt mig....man ska ju satsa på hemmaomkring *s*

Jag har i alla fall sytt mig ett förkläde till denna marknad. Det var jätteroligt att sy och lätt också. Jag har sytt det i storlek M (till damer och smalare herrar) och anpassat längden efter förklädet efter min egen längd. Men jag kommer att sy upp det i olika storlekar och utföranden och man kan ju själv bestämma vad man vill ha för längd på det....
Mitt eget förkläde ser ut så här






Närbild på tomteflickan. Grötskålen är egentligen en ficka men jag sytte fast den direkt på förklädet

Så här ser bården ut i närbild, den kan man alltid utesluta om man vill men jag tycker den passade mycket bra till.

Jag är jättenöjd med mitt förkläde och kommer att sy flera olika i olika utföranden.

Ja visst ja...Mönstret till förklädet och broderierna kommer från http://www.linneaartline.com/

Nu ska jag snart krypa i säng så jag är pigg och glad i morgon och kan sälja massor...*s*

4 kommentarer:

Uttan sa...

Så fint förkläde.
Hon gör fina broderier Linnéa.
Men det mönstret har jag missat :o(

Lycka till med försäljningen såååå synd att jag inte kan komma till marknaden men Mannen jobbar och jag orkar inte köra så långt.
Kan Du inte ta lite kort så man får se hur stämningen var?

Ha det gott!
Kram!

Lotta i S-vall sa...

Super fint fökläde :)
Måste nog sy mej ett jag åxå .
Det kommer att gå fint på julmarknaden

Ha de gott
Kram

Agneta sa...

Jättefint förkläde! Också dina andra saker som du sytt är fina. Mitt förkläde är inte klart ännu. Det blir nog först under jullovet. Lycka till på marknaden! Jag håller som bäst på att sy till min marknadsdag nästa lördag.

Anonym sa...

Jättefint förkläde! Lycka till på julmarknaden! Katarina