Äntligen färdig

med ett Ufo. Ja min Scrappy Happy Quilt räknade jag som ett ufo för det var ju ca ett år sedan jag började med den eller var det längre sedan. Nu minns jag inte när den kom som första BOM block men nu är den klar i alla fall och det känns underbart.
Varje block är quiltat på broderimaskinen men jag önskar jag kunde frihandsquilta så här
Så broderade jag en märklapp också
Till baksidan har jag använt fleece och för att det inte skulle lysa igenom på det vita så pressade jag på tunn vadd på baksidan av varje block innan jag quiltade den.

Jag har hunnit med att få lite annat klart också...

Min adventslöpare från förra numret av Quiltemagasinet fick få i lila och beiga nyanser men jag är jättenöjd med den.
En liten ängalöpare har det blivit också av mönster från Päivi Wahlström PW Quilt.


Från PW Quilt kommer även mönstret på dessa påspåsar




Och så har min broderimaskin fått jobba för första gången på länge det har resulterat i ett litet bokmärke i fristående spets i form av ett gem med fjäril på.

En liten grytlapp, amerikansk modell, sydd helt i bågen.


En julstrumpa i miniformat ca 19 cm hög även den sydd och broderad i bågen
Och slutligen fick köket en ny handduk till jul.


Det är fantastiskt vad man hinner med mycket mera nu när man slutat röka.





6 kommentarer:

elis abet sa...

Men, vad du har hunnit mycket. Och sååå fina saker. Kul att se tycker ELisabet i Järfälla

lisailysekil sa...

Oj,så mycket fint du sytt.Din Scrap Happy blev bara SÅ fin!Hälsn fr Lisa i Lysekil

Wivi sa...

Din kvilt är jättefin och din broderimaskin syr fina mönster.
Skönt att du inte "trillat dit" på rökning igen.
Kram

Gittans Pysselsida sa...

Såå mycket fina saker du gjort!
Grattis till att du fortfarande är rökfri....skönt..eller?

Önskar dig God Jul o. Gott Nytt År
// Inga

Gunilla K sa...

Wow så många underbara saker du har gjort. Superfina allihopa!
kram Gunilla

Cecilia Arnqvist sa...

Gillar verkligen kvilten. Fin löpare.