Nu har jag passerat 1 månad som rökfri...

tänk att det redan gått en hel månad. Igår (lördag) blev det en kalendermånad sedan jag slutade röka.
Jag tänker inte säga "hade jag vetat att det gått så här lätt hade jag slutat tidigare" för det har inte varit helt lätt, vissa dagar har gått bättre än andra men det känns ändå JÄTTEBRA. Och jag tycker själv att JAG ÄR JÄTTEDUKTIG som har klarat mig så här länge.
Konditionen har väl inte blivit något bättre men det beror nog mycket på att jag inte kunnat promenerat så mycket som jag velat göra i och med inflammationen som jag har fått i mina benmuskler men bara den är utläkt så....

Den lediga tiden spenderas mycket i Syverkstan numera ja och att promenera med Charlie förstås. Träningen med honom går upp och ner, samma sak som med sluta rökat - vissa dagar är bättre och andra är sämre men han lär sig lyssna mer och mer i alla fall och det är bra.

Jag längtar till våren när det är dags att börja kursa hos Lyckliga Hunden igen, då först kommer jag att märka om det har givit något resultat både vad det gäller träningen och att sluta röka för då ska vi träna Agility och då märker jag om jag fått bättre kondis, det var ju en av anledningarna till att jag bestämde mig för att sluta röka - för att orka köra Agility med Charlie.

Men nu har det blivit andra advent och det är dags att krypa ner i sängen. Ha en underbar andra advent mina kära vänner, tack för all uppmuntran och heja rop som jag fått från er. Var rädda om varandra och era nära och kära.

2 kommentarer:

Gittans Pysselsida sa...

Grattis till det rökfria livet....även om konditionen inte är så mycket bättre så kommer det att kännas bra iallafall.
Jag höll upp i över tjugo år...fick ett återfall sista året före pension när jag jobba natt ihop med andra rökare...sen fick jag en stroke...kanke beroende på rökningen..då la jag av helt igen och det är två år nu....så jag vet hur det är...så jag hejar på dig till 110%...Lycka till!!!

Kram Inga

Wivi sa...

Bravo. Konditionen kommer så småningom.
Kram