En dag i syrummet

är inte längre vad det tidigare har varit för mig. Första timmarna går åt att läsa mail och framför allt idag när jag inte varit ute på nätet på nästan en vecka. Tur för mig så är det inte så mycket aktiviteter på listorna just nu så det är ganska lugnt.
Men nu har jag äntligen lyckats sy lite grand. Jag har lyckats quilta färdig min "Mormors Favorit" så nu är den renskuren, alla trådar är fästade och nu ska jag snart sy ihop tygerna som jag ska ha till luckekanten. Sedan är det inte mycket kvar att göra på den och den är då äntligen färdig.

Grannen var in med två par jeans igår som jag måste ta tag i för han ville ha dem till nästa vecka och jag jobbar söndag natt så det är lika bra att få det gjort.
Sedan ska jag nog (om jag hinner) fortsätta på en duk och löpare till köket som jag har skurit till remsorna till redan. Ja vi får se hur mycket jag hinner men först en kopp eftermiddags kaffe känner jag.

Inga kommentarer: