Sommar, värme och bränd rygg

Har insett att min blogg inte bara kommer att handla om sömnad som jag tänkt mig. Det blir nog mycket trädgård också.
Igår var jag ute och lyckades äntligen få en rabatt ren från ogräs och smultronplantor...det blev inte så mycket till blommor kvar i den men det går ju att fylla på tack och lov.
En sväng med gräsklipparen blev det också, man vill ju ha en jämn solbränna men trots det så blev ryggen röd som en kräfta så idag är det linne i stället för bikini som gäller.
Jag har hittat så mycket blommor i trädgården som jag inte har en aning om vad det är för något så idag tänker jag fota dem och hoppas på att någon (som läser detta) kanske kan tala om vad det är för något.
Men jag har i alla fall upptäkt att jag har en Gul Klematis, har ingen aning om vad den heter men vacker är den.
Nu ska jag ut och fota blommor.

2 kommentarer:

Anette sa...

Jag ser verkligen fram emot blombilder. Gul klematis. Jisses, vad snyggt. Kram Anette

Uttan sa...

Hej!
Kul att hitta dej i Bloggvärlden Välkommen!
Det här med att blogga är såååå roligt och man hittar många nya vänner(och gamla) det börjar bli några år sedan vi gick på kurs i hop i Västerås tilsammans med Dej Min man L och jag.Vi syr fortfarande periodvis mer eller mindre.
På min blogg har jag valt att vara lite anonym men de jag känner vet ändå vem jag är.
Jag lägger mej som följare på din Sida.
Det är som sagt roligt att du hittat hit.
Ha en fin fredag!
Kram!